Referat medlemsmøte

Ingebjørg Trandum

Saker

• Kommuneplanens arealdel

Etter en orientering fra kommuneplanlegger, ble saken drøftet. Følgende vedtak ble gjort:

Medlemsmøtet presiserte verneområdet i Funkelia og en tilføyelse av å stemme mot Minde (siste setning).: "Kongsberg Arbeiderparti er positive til at meklingsresultatet og hovedtrekkene i arealplanen som legger til rette for videre utvikling i Kongsberg kommune. Kommunestyregruppa får mandat til å håndtere saken i tråd med vedtatt politikk og signaler fra medlemsmøtet.
    Samtidig er det noen saker Kongsberg Arbeiderparti ønsker at kommunestyregruppa skal være særlig oppmerksomme på både i behandling av saken og frem til neste rullering.
    For det første er Kongsberg Arbeiderparti skeptiske til videre utbygging i Funkelia før det foreligger en helhetlig løsning for utvikling av områdene, spesielt knyttet til fellestiltakene og verneområdene.
    For det andre ønsker Kongsberg Arbeiderparti å fjerne det generelle forbudet til plasthaller, i tråd med innspill fra blant annet idretten.
    For det tredje er videre utbyggingsretning i kommunen for lite utredet til å gjøre endelig vedtak.
    Medlemsmøtet vil at kommunestyregruppa stemmer mot å ytterligere utbytting på Minde."